Bea rules! - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu Bea rules! - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu

Bea rules!

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

09 Mei 2008 | Cambodja, Sisŏphŏn

Zo, daar ben ik weer eens, met bijzonder goed nieuws kan ik jullie melden: ik ga verhuizen per 1 juni! Nee, niet naar het huis van mijn buurvrouw aan de achterkant (wat in eerste instantie de bedoeling was) maar naar het abattoir. Joechei! Afgelopen zaterdag kwam ik in PP een Australiër tegen die in Malai én in Sisophon heeft gewoond en gewerkt. Dat schept direct een band natuurlijk. Hij vertelde erg enthousiast over o.a. z’n huis. Ik snapte er niks van want ik dacht dat hij in ‘mijn’ huis had gewoond, maar dat klopte dus totaal niet met wat hij vertelde. Hij bleek op het erf van het abattoir te hebben gebivakeerd, het huis waar ik tegenaan kijk vanuit mijn raam. Na zijn verhaal was ik toch wel nieuwsgierig geworden dus dinsdag de honden (4 stuks!) genegeerd en gevraagd of het nog vrij was. Het is inderdaad een erg leuk huis. Zelfde soort balkon als wat ik nu heb met een slaapkamer er aan vast, een grote huis/slaapkamer. Beneden nog een grote ruimte voor brommer- en fietsstalling met wederom een slaapkamer en een openlucht keuken. Het klinkt en is nog steeds aan de maat maar gelukkig een heel stuk kleiner dan waar ik nu zit. Vanmiddag ga ik het contract tekenen en per 1 juni gaat het gebeuren.

De afgelopen maand was het gezellig druk. EST (education sector meeting) in Koh Kong, een van de kustprovincies. We zijn via Thailand gegaan dit keer, dat scheelde zo’n 1,5 dag reizen. Hadden we tijd over om fijn in het zwembad van Koh Kong te weken want dat was wel weer eens nodig. Dat was overigens een errug prettig zwembad. Een of ander mini resortje met een stel bungalows rond een zwembad met uitzicht op de bergen en de jungle. Het kan rotter. Het was erg leuk om alle educatie volunteers weer eens te zien. Met de afstanden en de conditie van het wegdek in Cambodja gebeurt dat namelijk niet zo heel vaak. Na de EST een lift gebietst bij Brian dus lekker een keer met de auto i.p.v de bus. Er moesten 2 rivieren overgestoken worden. Met de bus betekent dat: uitstappen, bagage op je rug en lopend over de brug naar de bus die hopelijk aan de andere kant op je staat te wachten. Met de auto betekent dat: met de pont! Wat een feest! Meer dan een stel planken met een staafmix-motor is het eigenlijk niet. Proppen wat je proppen kan en varen maar. Het had lekker geregend wat resulteerde in één grote baggerpoel vol met kuilen en dat zorgt toch altijd voor wat extra vertier als je de auto achterstevoren de pont op moet zien te manoevreren. Wij hebben lekker met onze handen in onze zakken staan kijken hoe Brian het zweet op z’n voorhoofd aan het sturen was. Auto was na afloop bruin i.p.v. blauw en het duurde even maar uiteindelijk is het hem gelukt.

Via via zijn we erachter gekomen dat er in PP een feestje was ter ere van Bea’s 83e (?) verjaardag die plaats vond eerder die week. Er gingen geruchten dat er bitterballen geserveerd zouden worden en dat is na een maand of 8 toch echt moeilijk te weerstaan. Bas, Sandra (niet helemaal Nederlands maar met een oranje shirt aan kom je een heel eind), Emily en ik in de stromende regen (hoe toepasselijk) in een tuktuk op weg naar het feest. In eerste instantie was het nogal suf (blikgooien en kroontjes plakken) maar gelukkig was er oranje bier; wordt het ineens al snel een stuk gezelliger. En dan sta je ineens na maanden weer tussen de Nederlanders. Grappig om weer eens tussen ‘echte’ mannen van rond de 1.80m en langer te staan (de gemiddelde Aziaat overstijgt amper de 1,5 meter grens) en natuurlijk óveral oranje. Raar volk, die Hollanders.

Voor de verandering hebben we een hele week gewerkt deze week. De annual partnership review komt eraan. Dat betekent dat het afgelopen jaar geevalueerd wordt en er moet een plan geschreven worden voor het komende jaar. Dat valt niet mee om dat met mensen te doen die erg slecht zijn in plannen in het algemeen, laat staan voor op de lange termijn. Omdat het volgende week weer vol zit met vakantiedagen wilden we deze week alles af hebben en het is zowaar gelukt!

Morgen ga ik met Anna even een paar dagen naar Bangkok. Je moet toch wat he, met al die vakanties... Vanaf juni tot september is er geloof ik in totaal 1 vrije dag (misschien moet ik hier het begrip ‘vakantiespreiding’ ook eens gaan introduceren) dus dit is voorlopig een van m’n laatste tripjes. Ik ga m’n rugzak pakken. Tot snel!

  • 09 Mei 2008 - 10:41

    Jozien:

    Hahaha.. Corine met een bierpul!!! het moet niet gekker worden..!!

  • 09 Mei 2008 - 12:47

    Astrid:

    uuhm Bea 83 volgens mij werd ze 70!:D
    wel leuk een nieuw huis is het nou weer het zelfde off..?
    is die Brain niet iets voor u???hahah ik blijf nog bezig hoor:)
    wij hebben nu mei vakantie is dinsdag alweeer afgelopen het waren wel 2 weken volgende x mogen het van mij ook wel 3 zijn!!

    xxxAstrid

  • 09 Mei 2008 - 13:39

    Merel:

    hola groeten vanuit Siem Reap, de schudderdeschid maar raak bus deed er iets langer over maar het was goed toeven hoor! Hier inmiddels op mijn fietsje (je bent een hollander of niet) de tempels van Ankhor aan het verkennen, das een aanrader die fiets!!! Ook twee avonden engelse les gegeven dus ben ineens een teacher. Het moet niet gekker worden!Fijn dat je besloten hebt t huis te doen, lijk me mooi plekje en goede een reden om vrienden te worden met de hi ha honden.

    hou je taai en fijne dagen in BK (park!) en wellicht kruisen onze asiatische wegen zich nogmaals xxxx Merel

    groeten aan Elize!

  • 09 Mei 2008 - 14:27

    Rick:

    Ha jufje!
    Lekker zwembad! :o
    K was eergister naar Renesse geweest, 9km file, 3uur in de file gestaan..
    Waren wij der eindelijk :D
    Heerlijk op t strand gelegen, 10euro verdiend :P men vader zei 'wie als eerste in de zee zwemt krijgt 10 euro''
    nou, ik zwom dus als eerste :D
    Vandaag ook lekker weertje, dinsdag excrusie dag,
    Dan kom Denise vd Berg kom dan bij ons kijken :D

    Bij ons was t op koningedag echt flut flut flut weer, regen wind, maar nog geen hagel..
    Leuk dat u dat ook nog viert in combod :P

    Weet verder niks meer te vertelle :O
    Ik hoop snel weer iets van u te horen, Groetjes Rick :D

  • 09 Mei 2008 - 14:33

    Rick:

    Ha jufje!
    Lekker zwembad! :o
    K was eergister naar Renesse geweest, 9km file, 3uur in de file gestaan..
    Waren wij der eindelijk :D
    Heerlijk op t strand gelegen, 10euro verdiend :P men vader zei 'wie als eerste in de zee zwemt krijgt 10 euro''
    nou, ik zwom dus als eerste :D
    Vandaag ook lekker weertje, dinsdag excrusie dag,
    Dan kom Denise vd Berg kom dan bij ons kijken :D

    Bij ons was t op koningedag echt flut flut flut weer, regen wind, maar nog geen hagel..
    Leuk dat u dat ook nog viert in combod :P

    Weet verder niks meer te vertelle :O
    Ik hoop snel weer iets van u te horen, Groetjes Rick :D

  • 09 Mei 2008 - 17:01

    Vis:

    ... bier... tggg....

  • 09 Mei 2008 - 17:34

    't Aquarium:

    Goed dat die mensen niet aan behangen en verven doen, want anders was er al heel wat verf door heen gegaan. Dat verhuizen begint bijna een routine klus te worden. Na de tijd van de versierde fietsjes en verkleedpartijen op scholen hebben we je niet meer in het oranje gezien. Staat goed. Dat bier blijft vreemd, jammer dat wijn niet in een pakje kan. Wij hebben een overschot. Onze vaste klant is al een poosje weg. Geniet in Bangkok.

  • 10 Mei 2008 - 05:37

    Nic-in-china:

    Heeej hooi!
    Behalve dat ik schoolvisites zelf voor Bea speel,Fanfare bij de school, als eerste de trap op, wachters bij de buiten wc zodat niemand mijn billen kan zien.... heb ik hier nix van het feestje gemerkt, mis geen bitterballen wel oranje tompoezen... maar goed, ik hoef niet weer te verhuizen dus wat dat aangaat.
    Zo te zien ben je nog steeds aan het genieten! Ik ben langzaam mijn terug reis aan het regelen... brrr

    Liefs nic!

  • 13 Mei 2008 - 09:57

    Hilde:

    Na een nat en koud einde van april is hier dan ook echt de zon doorgebroken;heerlijk,Corine, we hebben net 2 weken meivakantie gevierd. Zo:zon...vakantie...kunnen we ons een beetje indenken hoe jij het hebt....en dat buitje....goed voor het stof,hoewel dat aan de foto's nog niet helemaal te zien is. Ze zijn wel leuk, overigens.
    Gefeliciteerd met je a.s. verhuizing. We hopen dat je dus binnenkort de TOM-TOM kan nazeggen: bestemming bereikt!
    Bedankt voor je uitgebreide verhaal en hou je taai,
    liefs, ook namens Jan, Hilde

  • 17 Mei 2008 - 20:38

    Natalie:

    Gisteren wat trouwe oud-leerlingen gezien op onze spetterende Anne de Vries playbackshow.
    De schatjes (hier regelmatig tussen de reacties te vinden)die het niet konden laten even een kijkje in hun oude lokaal te nemen werden toch een klein beetje sentimenteel toen ze de door jou gemaakte poster zagen met 'raak elkaar niet aan, van een afstanje lief lachen en, zwaaien maar'.
    Ja en de knuffelbloemen hadden ook een emotioneel effect...

    Have fun in Bangkok!

    Liefs,

    Natalie

  • 18 Mei 2008 - 18:28

    Luc En Teunie :

    Je moet wel veel over hebben voor een biertje en een bitterbal. Staat je goed dat oranje.
    Lijkt mij wel leuk, om eens niet de kleinste te zijn, de bevolking is dus een beetje van mijn lengte. Waarschijnlijk ben je verhuisd in de tussentijd, ben niet de snelste, dus van harte met je nieuwe woning.Hopelijk voor jou voorlopig een blijvertje.
    Hartelijke groeten van ons.

  • 20 Mei 2008 - 16:40

    Talitha:

    hoi
    alles goed met u?
    hoe is het met het kemer?
    heb 3 tienen achter elkaar gehaalt voor wiskunde waaronder 2 repetities
    xxxtalitha

  • 27 Mei 2008 - 11:46

    RICK:

    ER IS ER EENJARIG! DAT BEN IK JA IK!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Sisŏphŏn

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2014

Stress in Afrika

24 Juli 2014

Geland!

01 Mei 2012

Panama

26 Maart 2012

Exit

29 Oktober 2011

Herfst in Suriland
Corine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 107741

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: