Lang leve de tropen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Corine - WaarBenJij.nu Lang leve de tropen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Corine - WaarBenJij.nu

Lang leve de tropen!

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

16 Januari 2011 | Suriname, Paramaribo

Na 3 weken vakantie in Nederland, die aan de ene kant eindeloos lang leken en aan de andere kant gevoelsmatig binnen een dag voorbij waren ben ik gisteren aan het eind van de middag aangekomen in Suriname. Het was bewolkt maar door de wolken heen kreeg ik af en toe toch al een stukje van het land te zien. Ongelofelijk groen vooral, dat belooft veel goeds.

Bijzonder goede vlucht gehad. Een KLM is toch wel wat anders dan al die budgetmaatschappijen waar ik de afgelopen jaren voornamelijk mee meegevlogen ben. Heerlijk gegeten, Nederlandse kranten gelezen, een paar recente film gezien en floep! Zo 10 uur en een continent verder. Het voelt goed om hier te zijn. Het lijkt in niks op Nederland, fysiek gezien, maar toch ook weer wel . Ik denk vanwege de taal en alle reclameborden met daarop prachtige slogans van oerhollandse merken. De mensen die ik tot nu toe heb ontmoet zijn bijzonder vriendelijk en gastvrij. Vanmorgen voor het ontbijt een wandelingetje gemaakt door de tropische tuin, waar ik zeer vriendelijk werd begroet door de badmeester. Kletspraatje gemaakt over Suriname en Nederland en zodra hij hoorde dat ik hier kwam wonen beloofde hij mee te zoeken naar een huisje, hij wist misschien nog wel iets dat te huur was. Met de heerlijke warme zon op mijn lijf ben ik, eindelijk weer lekker op teenslippertjes, vervolgens naar het ontbijtbuffet geschreden, waar ik bijna 1.5 uur lang (aso!) op het gemak heb zitten ontbijten met een krantje, dat was lang geleden! Na 15 minuten komt er een Nederlander naar me toe met de vraag of het klopt dat ik een huis zoek? Hij was gestuurd door de badmeester, haha. Ben weer wat adresjes en een paar telefoonnummers rijker, geweldig toch? En vanaf de overkant werd me, nadat Stijn (de Nederlander) weer weg was, een enorm grote glimlach toegewopen door de badmeester. Ik vind Suriname nu al gweldig, laat het avontuur maar beginnen!

  • 16 Januari 2011 - 14:21

    Leonie:

    Ha lief viske!

    Klinkt goed allemaal! Geniet!!

    Kus!

  • 16 Januari 2011 - 15:05

    Arie S:

    Lieve Corine,

    wil je AUB ook iets schrijven over de broerdste nadelen van dit leventje: We worden hier groen en geel van jaloezie!!!!!!!!

    Serieus: blij dat je heel aangekomen bent en dat de eerste indrukken zo positief zijn.

    Tot snel :)

  • 16 Januari 2011 - 15:16

    Rick:

    Een keertje langskomen zit er zeker niet in? :(

    Heel veel succes en plezier :'D

  • 16 Januari 2011 - 15:29

    Talitha:

    en wie blijven er weer achter in dat koude kikkerlandje??

    wij natuurlijk!!

    maar wil de volgende keer wel foto's hoor.
    en ik denk toch dat we de volgede reunië bij u doen en dan een paar dagen lang natuurlijk:D

    Xxx

  • 16 Januari 2011 - 16:33

    Danielle:

    Ik ben het helemaal met Talitha eens!!!
    komen we allemaal bij u in het huisje slapen, als u die gevonden hebt;)
    zou echt geweldig zijn!

    Maar wordt wel jaloers zo hoor, ik zit lekker op de bank alleen maar huiswerk maken, en u reist ondertussen even de wereld rond, zullen we even een tijdje omruilen!

    xxx-jess

  • 16 Januari 2011 - 17:27

    Emily:

    Topper!!

  • 17 Januari 2011 - 10:28

    Hilde:

    Helemaal goed!
    Veel succes!

    Jan en Hilde

  • 20 Januari 2011 - 07:56

    Roos:

    Wow, dat klinkt echt als een warm welkom. Gaaf! Geniet ervan en ik ben heeeeel benieuwd naar je komende avonturen. Zet 'm op he, met je droombaan! Ik kan ze nu vast zeggen dat ze de goede ervoor hebben benaderd. Je kan het!
    Liefs van Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2014

Stress in Afrika

24 Juli 2014

Geland!

01 Mei 2012

Panama

26 Maart 2012

Exit

29 Oktober 2011

Herfst in Suriland
Corine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 107705

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: