I'm back! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu I'm back! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu

I'm back!

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

15 Oktober 2010 | Cambodja, Preah Seihanouk

Hartelijk vrijdag vanuit Cambodja! Na 2 tamelijk turbulente weken lig ik nu uit te puffen op mijn guesthousekamertje in Sihanoukville, oftewel de kust. Dit alles als onderdeel van de TEFL cursus, ach wat is studeren toch zwaar soms. Het idee was om lekker in de zee te dobberen en te chillen maar het is baggerweer, de regen komt met bakken naar beneden. Heb me net 10 minuten op het strand gewaagd maar ben snel weer teruggegaan, ‘t was onaangenaam fris. Dus dan maar wat achterstalligheden wegwerken, waaronder met stip op nummer 1: emailen en internetten want dat is er de afgelopen 3 weken behoorlijk bij in geschoten. En slapen. Ik heb, nu ik de indrukwekkende leeftijd van 34 jaar heb bereikt natuurlijk meer slaap nodig dus dat staat voor het weekeind ook op het program. Iedereen heel hartelijk dank voor alle felicitaties ende gelukwensen (ja, jullie ook A & R d. W te N-LL ;-) hahahahaha) zonder dat zou ik haast vergeten zijn dat ik jarig was want qua vieren was het een van de sufste verjaardagen ooit. In je eentje op jezelf proosten met een glas wijn in de hand is toch wel een beetje kansloos haha. Dat ga ik volgend jaar geheel anders aanpakken.

Wat was het weer fijn edoch confonterend om terug te zijn in Nederland. Geweldig om iedereen te zien, alhoewel, zelfs als ik 7 weken de tijd heb kom ik nog niet overal aan toe is gebleken. De laatste 3 weken waren behoorlijk hectisch aangezien er ineens een tijdelijk baantje voorbij kwam (Erna for president!) Studeren ging ondertussen ook gezellig door en er moest nog heel erg veel geregeld worden voor wederom een vertrek voor langere tijd, beginnend in Zuid-Oost Azie. En natuurlijk moesten er nog wat wijntjes weggetikt worden vergezeld van de nodige conversaties op (of onder) niveau. Met bijzondere dank aan zekere bewoners van de Van der Leestraat, Wihelminastraat, Van Eesterensingel, Waterpeper, Rietstraat, Stormeer, Lekdijk en Schildmos. En wat ben ik schandelijk asocial verwend. Nog nooit zoveel uit eten geweest en nog nooit zoveel lekkers voor me gekookt. ‘t is een wonder dat ik niet minstens 10 kg ben aangekomen. En dit keer is het er eindelijk van gekomen: ik heb een groot deel van mijn ‘ex-kinders’ gezien en gesproken! Wat was dat geweldig zeg en wat zijn ze nog steeds ontzettend leuk allemaal! (Leo en Anja: grandioos!!!!!) BBQ met mijn oude groepje 8, wie had dat gedacht, onder het genot van de BESTE appelkruimeltaart ooit :-) Ook een beetje confronterend omdat ik echt geen idee had wat ik moest gaan doen en dus gedwongen was om heel diep en heel hard na te gaan denken en zo snel mogelijk met een plan te komen. Da’s dus uiteindelijk gelukt met als gevolg dat ik na ruim 7 weken weer thuis ben. Leuk om diverse ‘thuis-en’ te hebben trouwens.

Thuis is in dit geval dus Phnom Penh. Ik ben inmiddels halverwege de TEFL cursus en dit weekeind wil ik de eerste sollicitatiebrieven afhebben. Afgelopen week examen gedaan, da’s ook weer fijn achter de rug en nu alleen nog 2 weken TEFL voor de boeg voordat over 3,5 week de volgende module weer begint, het paste allemaal precies. De kansen dat ik snel een baan vind lijken redelijk te zijn dus ik ga er vooralsnog vanuit dat dat goed komt op korte termijn. Ik begin langzaam mijn weg te vinden in PP. Ik fiets me helemaal bewusteloos op mijn geweldige nieuwe fiets (Teuni en Luuk, jullie zijn knettergek en erg lief! Zal binnenkort een foto op internet zetten.) met…. fietstassen! Jawel, ik heb de oerhollandse, superdegelijke-maar-o-zo-handige-fietstas in Cambodja geintroduceerd. En ik kan jullie vertellen lieve lezers en lezeressen: ik zie HANDEL opkomen! De Khmers zijn razend enthousiast en ook de eerste in PP wonende buitenlanders hebben hun interesse in dit uiterst geavanceerde stukje canvas reeds getoond. Heren van Superior Garden Design 2000, misschien dat het tijd is voor dochteronderneming in de trant van ‘Superior Bike Design 2010? (Vis weet er al van!) De moeder aller fietstassen moet namelijk ontworpen worden, en snel! Iets waterdichts graag en van het kaliber eenmaal-op-de-fiets-er-nooit-meer-af-te-krijgen a.u.b want ik vrees met grote vrezen dat ze vandaag of morgen weg zijn! Als het design eenmaal gefinalised is dan kunnen we hier wellicht een paar arme kindertjes trainen zodat die aan een baan geholpen kunnen worden en zichzelf uit de armoede helpen en hoppaaaa, iedereen blij!

Zo. En nu eerst een tukkie doen...

  • 15 Oktober 2010 - 12:09

    Hilde Vis:

    Leuk!! We gaan alle stukkies weer van je lezen.
    'n Daggie te laat,maar zeker gemeend: proficiat en maak er weer wat van dit jaar, lieve Corine.
    Succes met de studie en het vinden van een baan,
    liefs, Jan en Hilde

  • 15 Oktober 2010 - 14:27

    Danielle:

    jaaa, de bbq was echt geweldig, ik wil het echt nog een keertje doen.
    En nog gefeliciteerd met uw verjaardag, nog vele jaartjes toegewenst.

    xx(K)

  • 15 Oktober 2010 - 14:38

    Ruud Friesema :

    Hallo buitenlandse nicht
    nog even jou feliciteren met het behalen van de respectabele leeftijd van 34 .en veel sucses de komende leer tijd
    Grotjes uit Alphen a/d Rijn .

  • 15 Oktober 2010 - 16:44

    Vis:

    Ha ha ha, normaal heb je toch minder slaap nodig als je ouder wordt!!!

  • 15 Oktober 2010 - 16:57

    Anja Boelen:

    He he wat heerlijk om weer een epos van je te lezen, dat wordt weer leuk!!!!
    En geen dank voor de BBQ, we zijn blij dat hij zo geslaagd is, we hebben er erg van genoten en je ex-kids ook!!!
    Nou troost je jij hebt regen, maar wij ook, fijn hoor, herfstvakantie!!!
    Nou tot je volgende bericht maar weer!!

    Gr van de Boelens!!

  • 15 Oktober 2010 - 18:45

    Peet:

    you go girl!!! trots op jou!

  • 15 Oktober 2010 - 19:35

    Rick:

    Volgende keer maar weer een overheerlijke zelfgemaakte superdeluxe appelkruimeltaart? :D

  • 15 Oktober 2010 - 21:20

    't Aquarium:

    Mailen en bellen gelukkig lukte dat op je verjaardag maar als je 34 jaar en 1 dag bent mag er ook getoast worden en bij 2 en 3 dagen enz. enz. Dus als er lieve mensen voorbij komen neem er nog eentje. Wij kunnen ondertussen lekker genieten van je lange verslag en nu gaan we duimen voor een baan.

  • 16 Oktober 2010 - 09:36

    Emily:

    Een gat in de markt die fietstassen!!! Hoop dat je een goeie 34e hebt gehad!! X

  • 16 Oktober 2010 - 10:08

    De Oude Buren:

    Lekker Visje!!

    We doen gewoon of je morgen (zondag) jarig bent, goed?
    Gaan we er heeuuuul veeuuuuuuul op je drinken!

    Kussen van ons!

  • 16 Oktober 2010 - 12:25

    Bert En Anneke:

    Hoi nicht, nog van harte gefeliciteerd met je uhhhhhhhhhhhhh,.... tigste verjaardag. Iets te laat, maar op je verjaardag belde ik naar je ouders, eigenlijk met het idee dat je daar nog verbleef. Helaas was je al vertrokken en heb ik kennelijk gemist van je vertrek. Maar daarom niet minder gemeend. Succes daar en we gaan weer van je horen. Liefs Anneke en Bert

  • 27 Oktober 2010 - 17:49

    Rick:

    Ik schaam mij diep.
    Ik moet echt uw verjaardag ergens opschrijven want ik vergeet 'm te vaak.

    Juffie, nog van harte!

  • 04 November 2010 - 12:32

    Teunie En Luc:

    Sorry een beetje late reactie maar toch moet me iets van het hart, hoe bedoel je kinderarbeid.
    Idee, zijn er geen stevige plastic tassen met een touwtje vast te maken, dan kunnen ze nog eens gestolen worden, of nee, dan hebben die arme
    kindertjes weer geen werk, slecht idee.

    Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2014

Stress in Afrika

24 Juli 2014

Geland!

01 Mei 2012

Panama

26 Maart 2012

Exit

29 Oktober 2011

Herfst in Suriland
Corine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 107705

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: