Feest met broerlief! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu Feest met broerlief! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu

Feest met broerlief!

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

19 Augustus 2009 | Cambodja, Khett Batdambang

Arjan en ik hebben een waanzinnige vakantie gehad. 2 weken door Cambodja. Stuiterend op Suvarnabumi airport heb ik hem op staan wachten (hij zit toch echt wel in dat vliegtuig en hij komt straks toch echt wel door dat poortje lopen, toch????) En jawel, na een hele lange dag wachten kwam hij aangeslenterd, geweldig! One night in Bangkok waar het koude bier rijkelijk vloeide en de volgende dag door naar de grens waar 2 weken trekken door Cambo op het program stond. Eerst natuurlijk Sisophon met alle fantastische hoogtepunten en bezienswaardigheden……. OK, daar waren we dus na een uurtje al klaar. Op de brommer gesprongen voor een tochtje naar de buren voor ‘n lekker koud biertje, Unox hamburgers en de nu al legendarische zelfgemaakte patat in huize Smit-De Vos. De volgende dag getoerd door Preah net Preah waar de bevolking uitzinnig werd van vreugde bij het zien van 4 Barangs; ze vermenigvuldigen!In Preah Net Preah gebeurt het allemaal.

Via Sis vervolgens op de brommer naar Battambang, waar we geentertained werden door Jean, Onno en Davy. In het kader van mijn orientatie zijn we een van mijn nieuwe districten doorgecrossed. Lekker eten, gin & tonics, praten met mijn vrienden hier; erg leuk om dat allemaal te kunnen laten zien aan broerlief. Vervolgens zijn we vanuit Sis naar PP gegaan waar we de volgende dag met Tim in de auto (hoera!) naar Ratanakiri zijn gereden. Het leek wel of ik in een ander land was! 3 dagen in 3 t-shirts en een lange broek met gympies en sokken, (haha, ik wist niet eens meer hoe je die aantrok) rondgebanjerd, tussen de buien door naar het krater meer gelopen, watervallen bezocht, en een hoop moois gezien in het jungleachtige Noord-Oosten. Op de terugweg een bakkie gedaan bij Delia in Stung Treng en door naar meisje Holtmaat die bergen wijn en bier had klaarstaan in Kratie. Geen dolfijnen gezien, tenzij blokken drijfhout voor dolfijnen mogen doorgaan, maar wel erg gezellig weer bijgekletst met Emily. Volgende dag afscheid genomen van Tim en wij opgevouwen op de achterbank van een minibusje weer afgezakt richting Phnom Penh. Heerlijk 23 DVD’s karaoke aan 1 stuk die op vol volume stond te bleren, hangende Khmers over je heen en 5 uur op een gordelblok zitten. (Gezellig he Ar?) Lekker gefietst door PP, uiteraard diverse happy hours in PP afgestruind, vleessnuiven op de markt; de Friends winkel geplunderd; meezingen met Italiaanse X-factor, Raiuno rules!; al mijn favoriete restaurants afgeweest; Guus op de Ipot; nog een wijntje op het dak bij Chow en elkaar aanstaren en stom lachen; gewoon omdat het kan…

De laatste rit, voordat we terugmoesten naar Sis, leidde naar Siem Reap. Natuurlijk moest er een daagje tempeld worden, en volgens traditioneel Neerlands gebruik gebeurde dat natuurlijk op de fiets (heeeeeeeeet!!) en wie doken er vervolgens ‘s avonds op in Temple Bar? Pam en Tim! Wat een gezelligheid. Veel te snel waren die 2 weken ineens voorbij. Het afscheid ging door omstandigheden zo snel dat we geen tijd hebben gehad om de foto’s op mijn laptop te zetten maar lang leve het internet, ze komen er aan!

De week nadat Vissie weer weg was heb ik helemaal volgestouwd met werk wat nog afgemaakt moest worden voor m’n verhuizing naar BB. Door de omstandigheden ben ik 2 weken eerder verhuisd en ik heb er geen seconde spijt van gehad. Ik merk nu pas hoe erg ik me niet thuis heb gevoeld in het laatste huis is Sis en daarom is het nu extra feest in mijn nieuwe huisje waar ik volledig tot rust kom. Vrijdagochtend om 7.45 u stond de pickup voor de deur en om 8.15 u waren Pam en ik met alle zooi achterop onderweg naar BB. Jean en Davy kwamen aan toen wij net het erf van het nieuwe huis opreden en voor de lunch was ik helemaal over. ‘s Avonds een klein inwijdings’feestje’ gehad met Onno, Jean, Davy, Pam en Tim. Eerst gin en tonic op de bank binnen en daarna een biertje-wijntje buiten. (Er zijn zoveel stoelen in dit huis, ik weet gewoon niet waar ik moet gaan zitten!) Ik kan nog steeds niet helemaal geloven dat dit allemaal voor mij is, ‘t is echt een heel mooi huis! Kom gerust allemaal even langs voor een bakkie….

P.s. Ik loop hopeloos achter met emailen, sorry sorry sorry. 't Is bijzonder druk geweest de afgelopen 4 weken, hopelijk vanaf volgend weekeind weer wat meer tijd. Ben jullie dus niet vergeten!


  • 19 Augustus 2009 - 05:08

    Buurman:

    We waren al buren maar nu ben je ineens héél dichtbij! Leuk dat je nu in Battambang woont. WIJ HEBBEN DE VIHIS, NANANA. We zijn nu officieel het leukste team van Cambodja!

  • 19 Augustus 2009 - 06:40

    Vis:

    Beter hoor, dit huis! Nu heb je ook een echt huis huis met gezelligheid. Echt veel beter dan het tegelparadijs in Sis! Eens kijken in mijn agenda wanneer ik weer een bakkie kan komen doen...

  • 19 Augustus 2009 - 07:59

    De Ouwe Buurtjes:

    Piediep.piediep. Géén leuke buuf meer in Sis! Maar wat een cool huis in BB. Is de hangmat op 't balkon nog vrij...? Komen we snel een biertje doen én (de groene...) Paradontax afleveren. Vinden ze vast niet erg in BB ;-)

  • 19 Augustus 2009 - 10:30

    Jozien:

    bij deze een virtueel 'bakkie', op je nieuwe stek, proost!

  • 19 Augustus 2009 - 11:29

    't Aquarium:

    Dit ziet er uit als een style volle B&B. En hoor je 't ssssstttt dat heet STILTE. Wat een super leuk huis gezellig en ook nog mooie meubelen. We kunnen ons voorstellen dan je hier helemaal blij van wordt. Het zal wel heel vlug als een "thuis" voelen.

  • 19 Augustus 2009 - 21:15

    Judith:

    gefeliciteerd met je nieuwe onderkomen. ziet er superduper uit. wat gaan 2 weken snel voorbij, he, met je broer, als je het naar je zin hebt. maar ook nu zul je je denk ik niet vervelen, als ik je verslag zo lees. wij zijn weer klaar voor een nieuw schoolseizoen. jij ook weer succes gewenst met al je werkzaamheden.

  • 20 Augustus 2009 - 10:13

    Talitha:

    heey vissie

    alles goed het is hier nu ook warm!!(P)

    maar aisha wil als ze in groep 8 zit wel les van u krijgen maar daar heeft u nog effe de tijd voor want ze gaat nu naar groep 6 dus duurt nog effe

    maar as en ik zijn over naar 3c vogend jaar exzamen gaat veel te snel

    xxxxxxx uit hetr kikerlandje

  • 20 Augustus 2009 - 17:24

    Rick:

    Ha jufje vis,

    Eindelijk weg van die slagerij met zen halve varkens.. of was dat al het vorige huis? Jeempie ik hou t allemaal niet meer bij hoor :(

    Vandaag was het .. Naja of dat je in een soort oven werd voorverwarmt.. Ik kwam helemaal uitgestoomt uit mijn bed, kwam met een hartverzakking erachter dat het 's ochtends al 31 graden IN DE SCHADUW was.. Dus helemaal verlept maar beetje achter de pc gehangen.. Op naar het strand, zo druk, of dat er een of andere beroemdheid opging treden.. Naja gelukkig zaten men moeder en zusje als op't strand dus die hadden een plekje vrijgehouden, Puffend en zwetend daar gelegen, gezwommen.. Opeens een giga windhoos, heel het strand vloog op, parasollen de lucht in, golven van 3 huizen hoog, bijna weggespoeld en half gezandstraald.. mag van geluk spreken dat ik het overleefd heb :O

    Iedereen met massa's op huis an, maargoed.. denk dat het een uurtje geleden is dat de lucht is gebroken en de bliksem zijn eigen leven kreeg :P De lucht was zo donker als.. als een donkere lucht, heel hard waaien.. OPEENS: Boem spletter spletter, met zeeen uit de lucht.. Nog net geen zandzakken moeten halen * zucht * ..

    Jaha.. dat beleef je niet in dat verre cambodja :D! En nu lees ik uw verhaal.. ennem, het blijkt dat u het nogsteeds naar u zin heeft :p En onthou.. ik sta hier nogsteeds met de appelkruimel taart in men handen :D

    31 augustus rooster ophalen.. 1 september 1e officiele schooldag, alleen.. Ik hoef niet! Want ik ben lentor :) Dat is iemand die de bruggers helpt het jaar door te komen.. met huiswerk enzo, niet dat ik dat voor ze ga maken.. heb zelf genoeg! :(

    Maargoed, dan moet ik dus helpen met een sportdag en hun rooster uitleggen enzo :) En dat stop ik met die stomme schoolkrant, want daar is geen kont aan :P

    3 havo alweer, moet maar de musical dvd een keer gaan kijken, alleen hij deed het de heletijd niet.. en als de camera bewoog hoorde je heletijd KGGGAGAGAGGGKKGG.. dus das niet zo best :(

    Heel men carriere als supermusical ster naar de penarie :( Niet dat ik dat ooit in men hele leven wil worden hoor, maargoed.. Ik hou t op binnenhuis architect :)

    Volgensmij word dit echt een heel lang bericht..

    Iedereen is echt heel veel veranderd als je vergelijkt met groep 7 en groep 8, heb al echt heel veel oude groep 8érs niet meer gezien, mmmppf.. Melissa vd geld en ik waren echt half jaar geleden ofzo van plan een .. goh ben ik weer dat woord kwijt.. dat je iedereen weer ziet.. ach ik weet het niet meer :p Naja dat wouden we dus gaan organiseren.. is 3 keer over gesproken alleen er is nog niks gebeurt :P
    We zijn ook bang dat er een aantal niet willen komen, goed voorbeeld brandon, omdat hij veel gepest enzo werd, en rianne die woont nu int verre groninge :p

    Naja, we zullen zien..

    Zo.. dat was lang :P

    groetjes Rick :D

  • 21 Augustus 2009 - 21:10

    Mireille:

    Wat ziet het er fantastisch uit! Alsof je een lodge aan het runnen bent, erg sfeervol! Wat een effect met zo weinig middelen. Ik baal dat ik geen bakkie bij je kan komen doen! Gelukkig krijg ik snel uit 1ste hand te horen hoe je daar zit! Veel succes met je deadline half september!Oja Rick; je bedoelt een reunie!
    Liefs,
    Mi

  • 22 Augustus 2009 - 07:50

    VT Wonen:

    Heb je die groene kast met marmer print weggefotosjopt?
    Jammer..!! (-;

    Kus en tot snel!

    De buren die je hebt verlaten

  • 26 Augustus 2009 - 15:33

    Sabine:

    Hey Koorienie!!!
    Dat heb je EINDELIJK goed voor elkaar. Geniet ervan!!!! En voor dat bakkie bij jou zou ik er bijna voor terug komen naar Cambo....
    Liefs uit (nog) Amsterdam!

  • 11 Oktober 2009 - 11:01

    Ina Voordouw DeMooij:

    Je denkt wie is dat, ik ben een dochter van tante Sien uit Rijnsburg.
    Gisteravond een HUPPELAVOND gehad.Daar waren je pa en ma ook.
    Lieten zien wat je doet en waar je woont.
    Petje af zeg. Om dit te doen en vooral om mee te maken.
    Kunnen wij niet voorstellen.
    Wij draaien de kraan open en we hebben water en dat soort dingen.
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag, volgens mij ben je binnenkort jarig.
    Maak er toch een gezellige dag van.
    Groetjes uit Voorhout(vlak bij Rijnsburg)
    John en Ina

  • 13 Oktober 2009 - 20:54

    't Aquarium:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een hele gezellige dag. We zullen een borreltje op je nemen liefs.

  • 14 Oktober 2009 - 18:45

    Anneke En Bert:

    Hallo Corine, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geen kaartje of belletje maar even een felicitatie via de mail. We lezen zo nu en dan je reisverslag en zijn onder de indruk wat je allemaal meemaakt en hoe je het doet. Wij zullen er straks eentje nemen op je volgende levensjaar. Een hartelijke groet uit het Wad.'veense.

  • 16 Oktober 2009 - 18:14

    Rick:

    En waarom kom ik er altijd een paar dagen te laat achter dat u jarig bent geweest?

    GEFELICITEERD MET U .. 32e??.. VERJAARDAG! :D

  • 25 Oktober 2009 - 20:58

    Rina De Jong:

    hoi Corine,
    leuk weer eens wat van je gelezen te hebben. groetjes!

    ( tante) Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Batdambang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2014

Stress in Afrika

24 Juli 2014

Geland!

01 Mei 2012

Panama

26 Maart 2012

Exit

29 Oktober 2011

Herfst in Suriland
Corine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 107705

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: