FLITS! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu FLITS! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu

FLITS!

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

09 November 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

... En hoppakeeee zo maar 2 weken Nederland voorbij. Met nog 529 dingen op m'n to-do-lijst stond ik ineens weer op Schiphol. Ging dat even snel zeg! Fietsend en scheurend met de auto het halve land door om alles en iedereen maar te kunnen zien en spreken maar dat past dus niet in 2 weken... Het waren 2 geweldige weken vol fijne vrienden, familie, wijnen, bruiloft, (vrijgezellen)feessies, etentjes, koffieleuten, wijnen, 'bos'wandelingen, koukleumen (jéémig wat was het koud zeg! Door; die sjaal was goud waard!), wijnen en ik ben vast nog wat vergeten. De zalm smaakte als vanouds; Dunya was meer dan goed; broodjes gezond proppen proppen (mét bieslookkaas!); pizza's in Boxmeer; appeltaart van Appie Heijn en de tapas zijn absoluut het beste in Dordt. Ach, een en ander móet wel met gezelschap te maken hebben...

En dan ineens is het maandag en stond ik met een nachtje minder weer in Bangkok. Taxi naar de grens, en vervolgens de taxi (inclusief 327kg groente) naar Sis. Daar aangekomen gelijk verhuizen, nieuwe volunteer wegwijs maken, sollicitatie-gesprekken voorbereiden voor de nieuwe vertaler die ons mini team komt versterken, effe snel eten en uitpakken. Om 21.00 u ingestort en de volgende dag vrolijk voort. En voor ik het wist was de week voorbij, alsof ik nooit was weggeweest.

Aankomende week begint het waterfestival. Een jaarlijks terugkerend evenement wat erg leeft in Cambodja. De provincies strijden op de Mekong rivier voor de ere titel 'snelste roeiboot'. Echt bizar hoe hard dat gaat, heel spektakel. het geval wil dat VSO elk jaar ook een bootje tracht te regelen die dan vervolgens vol goedwillende kneuzen wordt geladen. Peddel in de handjes en roeien maar. Ziet er natuurlijk niet uit, zo'n boot vol witjes mét zwemvest en die specifieke boot is dan ook uiteraard het lachertje van de race. Maar we zijn vastberaden! (Door mijn vakantie heb ik geen meter getraind want tijdens de roeitrainingen was ik er dus niet, maar dat mag de pret niet drukken.) De uitslag volgt t.z.t.




  • 09 November 2008 - 15:02

    't Aquarium:

    Je flitste inderdaad voorbij maar er zijn erge leuke foto's van en dat is dan weer genieten. Succes in de boot we zitten heel zachtjes te grinneken. We hopen dat je je naam geen eer aan doet, want water is nat.

  • 09 November 2008 - 15:04

    HenkiePenkie:

    Meid, was jij die flits!
    Blij dat te horen want nu weet ik tenminste wat er langs schitterde!

  • 09 November 2008 - 20:01

    Judith:

    Ha die Corine,

    He, niet schelden op die heerlijke frisse zuidwester die hier blaast en je zo'n lekkere heldere kop geeft. Nou ja, ieder zijn geneugten. Van Door heb ik begrepen dat de boerenkool stampot met worst je subliem gesmaakt heeft. Ja, ja, kom daar maar eens om in Cambodja!!! En de roeiwedstrijd? Gewoon: roeien met de riemen die je hebt en met je uitermate charmante glimlach de jury verblinden en winnen!!!
    succes weer daar en geniet van het lekkere weer (althans, wat jij lekker vindt: plakkerig, warm en stoffig).

    Hartelijke groetjes.

  • 09 November 2008 - 21:45

    De Buurman:

    Ik vond het een veel te lange flits. Ben blij dat je weer terug bent. Het was wel weer mooi geweest, vind je zelf ook niet? Ik bind je vast op het strand volgende week en dan gaan we verplicht bijkletsen en dat drieliterpak druivensap soldaat maken. Ik neem de poostitnoots mee dus we kunnen er lekker op los reflecteren/constructief roddelen.

  • 10 November 2008 - 08:35

    Hilde:

    'k Had je best ff willen zien (m'n nicht van alle mooie verhalen.....), in't voorbijgaan, maar ik snap dat dat niet allemaal kon.
    Leuk voor je, dat je dit uitje had en succes maar weer in den vreemde; voor jou niet zo vreemd meer.
    En dat je in die supersnelle boot gaat meepeddelen verbaast me niks: vissen en water: 't trekt altijd weer! Succes ermee,
    gr. Jan en Hilde

  • 10 November 2008 - 19:12

    Danielle:

    heey

    wel foto's sturen van het roeien want dat wil ik wel is zien ;) ben nu ff 2 s.o's en een rep aant lrn, het wordt nog is wat met mij. ughgum.
    pas lkkr ziek geweesst, liefst wast door de week maar t'was op zaterdag;(
    enne warom nie naar SLD gekomen??? geen tijd, ach geef nie.
    WE HEBBEN EEN HONDJE een hele lieve jammer dat je hier geen foto's erop kan zetten maar ze staan wel op m'n hyves ik wee nie of je in cambodja ook hyves kan kijke maar vast wel. kvin da ik nu wel genoeg gebrabbeld heb

    -xxx- Danie Bananie

  • 10 November 2008 - 20:35

    Senne:

    Lieve tante Cor, wanneer kom je weer? Ik vond het heeeeel leuk met jou! Ik vroeg steeds waar je was en dan zei mama: 'In het vliegtuig'. Dus als ik nu een vliegtuig zie, denk ik aan jou.
    Knuffel van je vriendje Senne

  • 18 November 2008 - 12:05

    Rick:

    Hay jufje,
    Beetje late reactie maar:

    Maar.. Maar em,
    Succes met roeien :P

    EN, ik stond dus eerst voor 4 vakken onvoldoende, heb er nu alweer 2 opgehaald dus vind ik toch wel een hele prestatie.. toch?

    Hier is het heerlijk weer,
    Morgen ga ik bruinbakken op het strand, waar de wind door de palmbomen waait.. En sinterklaas ook lekker bijbruind..

    NOT, wat is het hier vies weer :I

    Groeteketoet Rick

  • 24 November 2008 - 21:20

    Vis:

    ...het sneeuwt hier...

  • 25 November 2008 - 18:56

    Bert:

    Denk je in Nederland even bij te komen. Nee hoor! Alles en iedereen bezoeken, nalopen en ontmoeten. En nu weer terug en opmaken voor de roeiwedstrijd en roeien met de riemen die je heb. Kortom de beste stuurlui staan aan wal mbt advies e.d. dus vaar je eigen koers zou ik zo zeggen. Leuk om alle verhalen en foto's te zien. Het ga je goed en tot horens. En uh.... laat je niet kielhalen hoor. Groet van Anneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2014

Stress in Afrika

24 Juli 2014

Geland!

01 Mei 2012

Panama

26 Maart 2012

Exit

29 Oktober 2011

Herfst in Suriland
Corine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 107744

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: