Abattoir Blues - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu Abattoir Blues - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu

Abattoir Blues

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

01 September 2008 | Cambodja, Sisŏphŏn

Op een mooie zonnige dag loop ik het erf af, richting het woongedeelte van de familie waar ik het huis van huur om, zoals het een keurig huurder betaamt, netjes op tijd de huur betalen. Mijn humeur stralend als altijd, klaar om aan een hele lege werkmiddag te beginnen. Totdat de land lady bij monde van een klein beetje Engels sprekende schoonzoon mij doodleuk vertelt dat ik moet verhuizen. Zoonlief gaat trouwen en heeft geen huis. Heel Cambodja doet een moord voor huurders zoals ik die (voor Cambodjaanse begrippen) maandelijks voor een flinke bak geld aan huur zorgen. Ik ken heel veel gevallen waarbij de familie naar weet-ik-waar verhuist om het huis te kunnen verhuren en op die manier flink te cashen. Uiteraard is precies uitgerekend mijn familie de welbekende uitzondering op deze regel; zij mikken hun inkomstenbron eruit. Heb ik weer. Het leukste huis van Sisophon gevonden, helemaal perfect, en dan na 4 maanden weer inpakken. Zucht... Uiteraard weet ik wel dat dit het einde van de wereld niet is en dat het allemaal wel weer goed komt MAAR NU EVEN NIET!! Ik heb er ordinair de schurft in en ik wil minstens 43 steunbetuigingen..

I've got the Abattoir Blues…..Stinkzooi. Ik denk dat ik ga emigreren.


  • 01 September 2008 - 11:12

    Rick:

    Nou vind ik ook hoor juffie.. Ga maar naar nederland emigreren huizen genoeg.. :p

    Maar juffie u laat toch die arme zielige getrouwde cambodjaan met zen vrouw en 64 kinderen niet op straat leven :[
    U kan wellicht een boomhut maken.. :)

  • 01 September 2008 - 11:15

    Corine:

    Goed idee! Kom je helpen timmeren?

  • 01 September 2008 - 11:28

    Vis:

    Misschien is er in NL nog plek.....

  • 01 September 2008 - 12:21

    Nic......:

    Geloof niet dat ik dit nog zou kunnen bevatten hoor, weet je zeker dat je niet voor een verhuismaatschappij een soort van uitprobeerkonijn bent??
    RESPECT...we zoeken hier op school nog iemand voor de onderbouw, we hebben 3 Cambodjaanse families... als dat helpt..
    Maar zo zie je wel wat van het land toch? Ennn 20 september is het weer Nationale Burendag..

  • 01 September 2008 - 12:23

    Nic:

    Hoeveel reacties wil je?
    Eigenlijk is het wel vervelend, een van de basisbehoeften uit cursus vertrekken naar het buitenland is het hebben van een eigen plekje, neem een Mamaloe caravan!! Brommertje ervoor...

  • 01 September 2008 - 12:28

    Corine:

    Kijk, dat zijn de betere ideeen. Boomhutten, Mamaloe-caravannetje... Ik zie mezelf wel met zo'n ding achter m'n brommertje over de prachtige districtswegen touren. Heeft iemand nog iets staan in de achtertuin?

  • 01 September 2008 - 13:03

    Ralf:

    ....zucht....

  • 01 September 2008 - 13:34

    Aad En Anja:

    Ha Corine,
    We hebben nog een leuke sleurhut in de aanbieding. Onze auto heeft het na de vakantie begeven, dus hebben we er voorlopig toch niets aan. Kom je hem wel even zelf halen?? Lijkt me gezellig.

  • 01 September 2008 - 13:43

    Erna:

    He, wat naar! Maar er is hoop: Ik heb via zeer betrouwbare bron vernomen dat er in de Oranjestraat te S. nog een héél leuk paleisje te koop staat!

  • 01 September 2008 - 14:05

    Ikke:

    denk maar even aan je volgende huis. Nog mooier en beschaafder, in een rustige stille beurt.Dan pas wil je echt niet verhuizen.
    kop op,kop op, kop op, kop op,kop op, kop op, kop op, kop op, kop op, kop op, kop op, kop op, kop op,kop op, kop op, kop op, kop op, kop,op, kop op, kop op, kop op,
    2x.
    Maar ook dit ga je overwinnen
    groetjes xxx

  • 01 September 2008 - 16:42

    Danielle:

    wij vonden het helemaal niet erg hoor als u weer terug komt.

  • 01 September 2008 - 18:55

    Wendelien:

    Ik heb een zeilboot in de aanbieding. Staat toch vanaf nu leeg want heb net gehoord dat de herfst officieel per 1 september is gestart in Nederland. En aangezien wij echte mooi-weer-zeilers zijn.....

  • 01 September 2008 - 19:18

    Jozien:

    heb jij weer! maar het was toch eigenlijk nix.. al dat varkensbloed wat in je gezicht spat tijdens het eten wordt toch op den duur wat onsmakelijk.. het is echt beter zo!

  • 01 September 2008 - 21:46

    Jack:

    tough shit baby!

  • 02 September 2008 - 08:04

    Wendelien:

    Corine, weet je zeker dat je naar Thailand gaat? Volgens de nieuwsberichten is het echt niet best daar. Hopelijk is alle commotie aan jouw bounty-eiland voorbij gegaan!

  • 02 September 2008 - 08:37

    Peet:

    Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging, Steunbetuiging,
    Volgens mij zijn dit er 43

    Succes met je volgende huis

  • 02 September 2008 - 11:53

    Luc En Teunie:

    Dit is echt te gek voor woorden, ze moeten jou wel hebben hé.Zo'n stralende rijke meid als jij en dat op straat zetten.......Daar krijgen ze spijt van.Succes met het zoeken naar een ander onderkomen, deze keer zonder abottoir in de buurt toch zeker. groetjes van ons.

  • 02 September 2008 - 12:53

    Hilde:

    WAT EEN AFGANG!!!!

    'k Sluit me bij alle zinnige oplossingen aan; ga vooral voor "een langer dan 4 maanden" termijn oplossing: de stichting regelt a.s.a.p. een geschikt onderkomen of je vertrekt naar een andere stek waar je je talenten kunt gebruiken.
    Een hart onder de riem knuffel, Hilde

  • 02 September 2008 - 18:30

    Petra:

    kan het bij jou nooit eens normaal? STERKTE!!!!! STEUN!!!!
    EN: LOF HULDE EN DE EER aan je doorzettingsvermogen! (ga ik gewoon eventjes voor t gemak van uit dat je dat nog steeds bezit ;-)) helpt t misschien ook een beetje als ik zeg dat ik je lief vind?

  • 02 September 2008 - 18:59

    Arina:

    Nou jaaaaaaa, kom ik jou hier tegen!!!!!!..... lang en kort verhaal hahaha
    hey kan ik je ook mailen?
    Groetjes,
    Arina (arina_ned@yahoo.com)

  • 02 September 2008 - 19:08

    Hessel:

    Remember, sharing skills, changing lives...

    waren ze vergeten er bij te zeggen dat het om het jouwe ging?!

  • 02 September 2008 - 21:09

    Arie S.:

    Ze zeggen dat tegenslag goed is voor je karaktervorming....

    Wat zal jij een goed karakter krijgen!

    Hou vol!
    (in elk geval tot Henk en ik bij je geweest zijn... :)

  • 02 September 2008 - 21:23

    Arie S:

    Je foto en video ruimte is trouwens ook nog niet vol...;)

  • 02 September 2008 - 21:41

    Arie S:

    Weet je trouwens dat je op 16.202 pageviews staat?

    (dit is bedoeld als hart onder de riem)

  • 03 September 2008 - 11:35

    Corine:

    Wauw, wat een gezelligheid op de site zeg! Ben alweer een stuk vrolijker, en ach, zoals ik al zei: het is natuurlijk niet het einde van de wereld, er zijn ergere dingen. Ben gisteren bij 2 huizen wezen kijken; ik had eigenlijk mijn fototoestel mee moeten nemen. Een was gebruikt als stal, overal hooi en stront. Daar vroegen ze $150,- voor, zonder een spier te vertrekken!! Haha, die wordt het dus niet kan ik jullie vertellen. Ik dinsdag gebeld met een verhuurder inzake een huis dat al 5 maanden leegstaat en waar ik mijn hoop op gevestigd had. Die middag was het nog vrij maar ik sprak haar vandaag en ze heeft bezoekers! Hoe is het mogelijk, binnen 24 uur… Nou ja, blijven hopen op iets leefbaars. Morgen ga ik er even lekker tussenuit. Nederland geeft vooralsnog geen negatief reisadvies voor Thailand. Zoals ik het nu kan zien concentreert alles zich voornamelijk rondom Bangkok en daar blijf ik ver vandaan, maar we houden de situatie in de gaten. Morgenochtend vroeg besluiten we of we gaan of niet. En ach, mochten ze het land sluiten; dan zit ik lekker met mijn kont in het zand op een tropisch eiland...Kan rotter toch??

  • 03 September 2008 - 17:31

    Astrid:

    Najaa zeg
    Rare Cabodjaanen!:P
    Ik ben het met Rcik eens toch maar een boomhut?:)ik kom ook wel helpen heb ik nog een leuke vakantie die rot school vakantie is veel en veel beterrr:)

    Voor de rest zit ik in de 2e gelukkig geen brugger meer :P hahahhah.
    Hier gaat alles wel goed...
    Hou me op de hoogte hoor!

    xxx Astrid

  • 06 September 2008 - 13:28

    't Aquarium:

    He, We kunnen ook geen weekje op vakantie gaan of er gebeurd weer wat geks. Heb jij soms een tatoo op je kop, "Pik mijn huis af" enz. Of wil de De Haan verhuizingen een filiaal beginnen. Cambo-Ned Removals. En ben jij dan de directie????

  • 07 September 2008 - 09:02

    De Buurman:

    een goede buur is beter dan een verre vriend zeggen ze. Ik doe mijn naam als goede buur eer aan en bied je bij deze een "kamer" in mijn huis. 't Is maar een uurtje rijden;) Nog een dikke vette oerhollandse steunbetuiginbg van mij.

  • 08 September 2008 - 20:32

    Goed Idee:

    wordt je toch gewoon forens, lekker dagelijks een uurtje heen en een uurtje terug crossen, is het net alsof je in NL bent....

  • 08 September 2008 - 20:32

    Goed Idee:

    wordt je toch gewoon forens, lekker dagelijks een uurtje heen en een uurtje terug crossen, is het net alsof je in NL bent....

  • 12 September 2008 - 17:29

    Denise. :D:

    Heeeee allerlieeftseee juff!!:D

    Alles gOed met uu?
    Zoo te lezen wel ;)

    Ik ben geen brugger meer :D
    Joooeeehoee!!
    Echt wel beter!

    Maaar juffie even over het emigeren!
    Waarom komt u niet naar Nederland.. Daar is heus nog wel een plekje voor u!!
    Dan hebben we de reuniiee en zien we u weer!!
    Daar heb iik echht wel zin in;)

    Maaaaarjaa,,

    ik gaa maar weer:D

    Doeeeeeidoeeeei!!;)
    xxx.

  • 13 September 2008 - 11:14

    Rick:

    Ik kom voor u altijd timmeren! xd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Sisŏphŏn

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2014

Stress in Afrika

24 Juli 2014

Geland!

01 Mei 2012

Panama

26 Maart 2012

Exit

29 Oktober 2011

Herfst in Suriland
Corine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 107726

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: