Druk?! - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu Druk?! - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu

Druk?!

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

25 Oktober 2007 | Cambodja, Kâmpóng Cham

Druk, druk, druk... tot zover nog weinig verschil met het westen! Momenteel heb ik het zo druk dat ik amper de tijd heb om de laatste ontwikkelingen te beschrijven. Ik kan me zo voorstellen dat de verslagen tot nu toe het idee geven dat ik hier op een hele lange vakantie ben maar er wordt tussen de bedrijven ook nog wel het een en ander gedaan kan ik jullie vertellen. Er gaat veel tijd zitten in het studeren en inlezen. Af en toe heb ik de neiging om de boeken over het balkon te slingeren maar afgezien van die momenten is het nog steeds erg leuk, en af en toe zelfs hilarisch, om te doen. Ons klasje kan gelukkig de humor van eigen en andermans stomme uitspraken en fouten wel inzien dus we lachen wat af, inclusief Dara. Vandaag geen les meer, alleen nog een aantal meetings en briefings en gelukkig viel de laatste sessie uit dus even tijd voor een snelle update. Om te beginnen wil ik iedereen heel erg bedankt voor alle reacties, kaarten, pakketjes, e-mailtjes en telefoontjes tot nu toe en in het bijzonder rond mijn verjaardag. Zelfs mijn nieuwe VSO-familie heeft aardig wat aandacht besteed aan deze heugelijke gebeurtenis. Helemaal compleet met cadeautjes tot aan een heuse verjaarstaart inclusief een kaarsje aan toe! Ze hebben de cadeautjes zelfs gekocht waar ik bij was. Ik was die middag op de markt op zoek gegaan naar kussens voor in mijn badkamerhuis maar kon ze niet vinden. Jean wel, die sprong met een hele tas vol kussens de tuk-tuk in maar wilde om een of andere reden niet echt kwijt waar ze die vandaan had. Wist ik veel dat die voor mij waren. Enne, voor de duidelijkheid; dit lel is pas 31 geworden, nog láng geen 32 dus!

De ICT zit er op. Morgen om 06.30 uur vertrekken we weer naar Phnom Penh, via Kampong Chnang waar we eerst nog een de-mining training center gaan bezoeken. Er liggen nog duizenden mijnen verspreid over het land die onschadelijk gemaakt moeten worden. De mijnen zijn een erfenis uit de Khmer Rouge tijd. Het is ongekend en haast onbeschrijfelijk wat dit land en deze mensen allemaal hebben meegemaakt tijdens de Khmer Rouge periode en de gevolgen voor de samenleving zijn nog steeds heel erg zichtbaar, in vele opzichten. Ik probeer al een tijdje woorden te vinden om deze periode samen te vatten maar het is zo ongelofelijk complex en bizar allemaal; binnenkort meer daarover.

Dit alles betekent dus dat Malai letterlijk en figuurlijk steeds dichterbij komt. Aankomend weekeind in Phnom Penh wordt even flink doorwerken. Ik wil diverse voorraden inslaan, zowel voedseltechnisch als huishoudtechnisch gezien. Waarschijnlijk samen met Christine en John vertrek ik maandag of dinsdag via Battambang naar Banteay Meanchey. John en Chris worden mijn naaste VSO-buren, we wonen ongeveer 2,5 uur rijden bij elkaar vandaan. Wel leuk om een paar bekenden relatief zo dichtbij te hebben. We delen een pick up truck en zijn van plan om die helemaal vol te stouwen omdat er in onze districten niet zo heel veel te krijgen is. Kunnen we voorlopig in elk geval even voor uit. En dan vanaf volgende week allemaal heel hard duimen dat ik de internetverbinding aan de praat krijg, anders zouden het wel eens 2 hele lange eenzame jaren kunnen worden….

Tot snel!

  • 25 Oktober 2007 - 12:39

    Kelly En Denise.:

    Heei Juffiiee..
    Alles goed?
    Met ons wel!
    Kelly is nu een Appeltaart aan het bakken.. Zullen we het opstuuren richting Cambodja? Misscien is die dan niet meer zo lekker! Maar we willen het heeeeell graag!:)
    Heb u een beetje een leuke verjaardag gehad?
    Ik ben Zondag jarig.. Alleen het is een beetje gezeik!
    Aggjaa!
    Nou juffie veeeeeeeeeeeeeel pleziierr!!
    (is't daar een beetje te doen?)

    Dikke kuzzie Kelly en Denise!

  • 25 Oktober 2007 - 13:09

    Judith:

    en ik durf te klagen over mijn franse taalcursus voor volgend jaar op vakantie in Frankrijk. Dat taaltje dat jou voorgeschoteld wordt lijkt mij gewoon niet te leren of onder de knie te krijgen. Toch lijkt het jullie te lukken. Even een pauze van stille bewondering..........................
    Ik hoop echt van ganser harte voor jou om een goede verbinding met de rest van de wereld want anders wordt het inderdaad erg stil voor je. Maar egoïstische me denkt dan ook aan alle verslagen die we dan moeten missen. Want nogmaals, wat kun jij heerlijk schrijven.
    Een hele goede reis met die pichup truck naar je echte stekkie gewenst.
    Hele hartelijke groeten, van je collega Judith.

    p.s. Kelly en Denise: deze juf wil best jullie appeltaart proeven hoor. Iets minder ver weg dan die andere juf.

  • 25 Oktober 2007 - 16:25

    Astrid:

    wat grappig k ging gistere ok opzoek naar kussens voor op me bed.... maar k kon ze ook niet vinden.
    k trouwens nog geen een onvoldoende jaoeh.
    t gaat helemaaal toppie,,, word u daar nou bruin ja toch??

    dikke klapsoen van astrid

    p.s k gaat naar guus meeuis (jessss)

  • 26 Oktober 2007 - 05:17

    Sijbrand:

    Hoi Corine
    Prachtige verhalen om te lezen, veel succes. Ook de groetjes van Syl en de meiden

  • 26 Oktober 2007 - 09:15

    Luc En Teunie:

    Heel veel succes volgende week bij je echte werk, hopelijk krijg je een verbinding.Wie weet met wat voor verrassingen je te maken krijgt met de taal,soms denk je zeker te weten wat je vraagt, blijkt het toch iets heel
    anders te zijn.
    Hartelijke groeten van ons, hopelijk horen we snel weer wat van je.

  • 27 Oktober 2007 - 12:46

    Rick:

    Oeps xD dag dat u 32 werd Mja >;P
    Juffie khad vraagje, Gebruikt u ons dekbedje wel? xD
    Enne wat zijn Badkamerkussens :l
    This bij ons echt herfst geworden,
    Er zit geen blad meer aan de bomen en et is koud >;(
    En maandag begint school weer :(
    ook stom..
    Hoop dat we heeel veeeeeel uitval krijgen kregen we 2weken terug ook ^^
    was echt suprr lekr :D
    Ojah en ik moet nog uitvogelen waar de gymzaal is :l want we hebben de gymzalen de Wiellewaal ( die weet ik ) En de O.K die week niet. :(

    Verder gaat alles hier goed,
    Toedeledokies Rick :)

  • 27 Oktober 2007 - 21:40

    't Aquarium:

    Nog 1 nachtje slapen en dan gaat het beginnen, spannend allemaal. We duimen voor een goede internet verbinding, want het lezen van je avonturen is verslavend en het lijkt of je heel dichtbij bent. We zijn wel benieuwd naar de fiets en bromfiets ervaringen in het mulle zand. En dat als enige blanke vrouw, straks ben jij een attractie in het dorp. Een super leuke tijd en tot snel hopen we.

  • 31 Oktober 2007 - 15:12

    Danielletje:

    heey vissie
    nog gefeliciteerd trouwens
    ik wist dat u in oktober jarig was
    maar niet welke datum

    groetjes daantjebanaantje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpóng Cham

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2014

Stress in Afrika

24 Juli 2014

Geland!

01 Mei 2012

Panama

26 Maart 2012

Exit

29 Oktober 2011

Herfst in Suriland
Corine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 107728

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: