I'm leaving on a jet plane... - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu I'm leaving on a jet plane... - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu

I'm leaving on a jet plane...

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

16 Juli 2010 | Cambodja, Khett Batdambang

... don't know when I'll be back again..

Het einde van mijn verblijf in Cambodja is nu echt in zicht. Bijna 3 jaar zijn voorbij gevlogen, althans, zo voelt het. Ticket is geboekt en binnenkort dus terug naar Nederland. Samen met Onno ben ik eind juni richting Vietnam getrokken. Trein en busreizen waren nog nooit zo leuk! Dalat wijn en Onno is een goede combi. Compartments delen met... ehm... tja, hoeveel Vietnamezen lagen er nou uiteindelijk in die bedden? Ik hou het op minimaal 8 verdeeld over 3 bedden. (En zo groot zijn ze niet!) Buschauffeurs die ineens kwijt zijn terwijl de bus, in het donker, vrolijk voortrijdt. Hij bleek even in het dashboardkastje te rommelen aan de andere kant van de bus. Sturen met 1 vinger zonder te kijken is best een kunst! En natuurlijk heb je als chauffeur ook een lekker biertje of wat onderweg nodig om fris en wakker te blijven. Wij namen nog een wijntje en deden daarna onze ogen maar stevig dicht. We waren wel een beetje een raar setje natuurlijk, met onze studieboekjes onder de arm op vakantie maar ze zijn zowaar opengeslagen. Feest gevierd op de berg in Sapa. Op pad met hordes koerende Vietnameese vrouwkes die niet bij de toeristen weg te slaan waren. Na de 93e keer 'What your nem' en de 87e keer 'Wheehyou from' werden we toch wel een beetje simpel. Gelukkig was onze favoriete rode vriend ook in Sapa verkrijgbaar. Na een hardverscheurend afscheid in Hanoi zijn onze wegen uit elkaargegaan. Onno zit nu vrolijk in China en ik dus inmiddels weer terug in Cambodja, voor de laatste keer. Laatste keer in PP, laatste keer in de oceaan, laatste keer hier, laatste keer dat... Ik ga er nog even flink van genieten nu het nog kan.

Ik heb het al eerder gezegd; ik ben verbaasd over de hoeveelheid mensen die deze blog heeft bijgehouden al die tijd. Leuk om zoveel reacties te krijgen en contact te houden, zowel via de blog als via de email. Dit is dus dus zeer waarschijnlijk m'n laatste bericht vanuit Cambodja. Ik ga langzaamaan mijn spullen bij elkaar schrapen en in koffers stoppen.

Tot snel!

• 16 Juli 2010 - 05:36

Ex-Buurman:

:-(... Maarrrr dat wordt dan nog wel éééén keer ongegeneerd wijnen voordat je vertrekt. Je kunt maar een reden hebben...

• 16 Juli 2010 - 08:01

Wendelien:

Mooie foto's! En hopelijk valt het afscheid je niet te zwaar. Maar ja: heb je toch maar weer even mooi 'meegepikt', die afgelopen 3 jaren..

Tot binnenkort waarschijnlijk ergens.

• 16 Juli 2010 - 10:53

Anja Vis:

Jammer Corine, dat je gaat stoppen met je verhalen uit de verre. Ik was één van die trouwe lezers. Ik ben benieuwd wat je verdere plannen zijn.
    Groetjes van ons allen in een winderig Zeeland

• 16 Juli 2010 - 17:54

Emily:

ahahahha, dat leaving on a jetplane heb je echt wel gejat van mij.. Weet zo hoe je je voelt.. btw je hebt toch wel een of twee van zulke mooie lampjes meegenomen??? Heb zin om te wijnen met je!!

Succes met afscheid nemen en het leaven on a jetplane!!

Dikke zoen

• 16 Juli 2010 - 19:41

Hilde:

Gefeliciteerd met je jarige mams.
    Bedankt voor al je leuke verhalen, lieve nicht!
    We wensen je sterkte bij het afscheid nemen van al die fijne mensen daar. En van dat mooie land waar nu een stukje van je hart ligt.
    Een goede thuisreis gewenst;
    liefs, Jan en Hilde

• 17 Juli 2010 - 22:14

Roos:

Ai ai, afscheid nemen zal niet meevallen. Heel veel sterkte hoor! Wij staan in ieder geval met open armen op je te wachten alhier in de groene polder. Da's ook wel weer fijn toch? Hou je taai meisie en tot gauw!

• 18 Juli 2010 - 18:41

Rick:

Ja vissie, de tijd is gevlogen, 't afscheid zal niet meevallen.. Sterkte!

Maar u heeft een fantastische tijd gehad, geweldige dingen gedaan, veel ervaringen opgedaan, en ik kan alleen maar dromen van de dingen die u daar heeft gezien ;)

Genieten jufje, zeker doen!

Tot snel, en de (zelfgebakken) appelkruimeltaart zal klaar staan ;)

• 19 Juli 2010 - 08:24

Peter:

Hoi Corine. Welkom terug in Nederland, gelukkig zijn de temperaturen nu best aangenaam!

• 23 Juli 2010 - 22:57

R. Pinder:

Hehe, het werd tijd, vind je ook niet? Kan je eindelijk weer eens wat aan je studie doen. Onno is al bijna klaar met part 2, en zit met smart op je te wachten om weer eens lekker te sparren. Opschieten dus!

• 24 Juli 2010 - 10:28

Thirsa:

Die 3 jaar ging echt snel!!

• 25 Juli 2010 - 07:21

Nicole:

Sterkte met de laatste loodjes, geniet van al het mooie dat je achterlaat en dat is veeeel meer dan alleen voetstappen!
    Geniet ook weer van het thuiskomen, en dan binnenkort maar weer een appeltaartje bij Dudock toch?
    Enneh je bent een Kanjer voor wat je allemaal bereikt hebt!
    grtjs Nicole

• 08 Augustus 2010 - 15:24

Elly V. D. H.:

Hoi Corine,
    Bedankt voor het mee genieten d.m.v. al je verslagen. Afscheid nemen na 3 jaar daar is niet niks. Een goede reis naar huis toegewenst.
    Wat een hoeveelheid prachtige foto's heb je om later na te kunnen genieten. Je zou er hele jaargangen Oxfam/Novib kalenders mee kunnen vullen!
    Het ga je goed meid!
    Lieve groet,
    Elly

• 09 Augustus 2010 - 21:02

Talitha:

durft u ook nog terug te komen na al die jaren :P
    maar volgens mij bent u ook een beetje wijn verslaaft!!!!!!
    maar ik ga weer stoppen
    doei