Baantje gezocht... - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu Baantje gezocht... - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu

Baantje gezocht...

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

16 Mei 2010 | Cambodja, Preah Seihanouk

Face it, it’s over…. Ik ben officieel VSO af! En dat is heel erg raar. Om het te ‘vieren’, en vanwege het feit dat het een public holiday is, zit ik nu aan een van de stranden van Cambo en voel me een beetje verloren. Ik heb m’n Honda dream na 2,5 jaar trouw dienstverband doorgegeven aan een van de nieuwe volunteers. Ach wat hebben we samen mooie tijden beleefd, m’n dream en ik. Samen ontelbare keren stoffige en/of modderige (afhankelijk van het seizoen) bumpy dirtroads getrotseerd in Banteay Meanchey, op weg naar schooltjes en DOEs in de rimboe. Uuuuren en kilometers asfalt weggereden op road 5 tussen Banteay Meanchey en Battambang en omgeving. Samen in de boom beland, samen de grond een paar keer van heel dichtbij gezien maar nooit iets serieus ernstigs gebeurd en nooit liet ‘ie me in de steek. Afgelopen week de laatste bibliotheek boeken gedistribueerd. We hebben mijn 2 targetscholen kunnen voorzien van alle boeken die voor basisschoolkinders in Khmer in Cambodja te vinden zijn (gulle gevers: namens de kinderen heel erg bedankt, de boeken worden verslonden!) en met het geld dat over was nog een stapel boeken gekocht die op andere scholen uitgedeeld worden. Samen met Jean heb ik een afscheidstoernee door onze 2 districten gedaan. Ook al heb ik relatief maar kort in Battambang gewerkt, het voelt als heel lang en dankzij de geode relaties en samenwerking met de staff van de POE en DOE hebben we op basisscholen gewerkt waarvan de schooldirecteuren en de leerkachten heel graag met ons wilden samenwerken om het onderwijs op hun scholen te verbeteren. Wat een feest was dat om met een ploeg gemotiveerde mensen dingen op te pakken en uit te werken en om na een aantal maanden verbeteringen en veranderingen te zien. Welliswaar klein en langzaam maar toch…

Op het moment ben ik hard op zoek naar werk maar het wil nog niet zo vlotten. Er lagen een paar dingen in het vuur maar het ziet er niet naar uit dat daar iets concreets uit gaat komen, helaas. Er zijn bijzonder interessante banen in het ontwikkelingswerk maar helaas heb ik nog niet de juiste papieren, alhoewel daar wel aan wordt gewerkt, ik ben inmiddels aan de 3e course begonnen. En in de 'tussentijd' (nog 3 courses te gaan) ben ik op zoek naar, tja, naar wat? Uhm… Een baan, laat ik het daar voor nu maar even op houden. Waarschijnlijk ga ik eind van de maand met Onno een week of 2 a 3 door Noord-Vietnam trekken en daarna kom ik zeer waarschijnlijk terug naar NL. Als iemand nog suggesties heeft qua werk, ik hou me aanbevolen!

Ik heb in 2,5 jaar in Cambodja een heleboel mensen zien gaan en komen en nu is het dus bijna tijd om zelf te gaan. Het is moeilijk uit te leggen wat een land als Cambodja met je doet dus daar begin ik maar niet eens aan. Wat ik wel kan zeggen is dat het een veel omvattende indruk achterlaat en de gedachte aan afscheid nemen stemt me nu al lichtelijk droevig. Dus nog even lekker struisvogelen en hops! die kop in het zand.

Ps. Foto’s volgen maar mijn camera heeft het begeven; ben hard aan het jatten van iedereen.

• 16 Mei 2010 - 13:13

Danielle:

U komt weer terug eindelijk, ik had het niet langer volgehouden:P

Anders kom je weer op de Anne de Vries werken, dan kom ik elke dag eventjes langs:D

Xxx-jes

• 16 Mei 2010 - 13:23

Nic:

Jeetje ongelooflijk wat gaat dat snel, ik zou nog effies lekker genieten hoor want terugkomen is al een baan op zich!
    Mocht je Internationaal wat zoeken, zal ik ns met mn dirrek praten! Zwangerschapsverof voor kleuters in Den Haag?
    Je kan misschien wel in het cross motor team van Honda Nederland, heb je daar al aan gedacht?

Neem lekker goed en uitgebreid afscheid van een waanzinnige tijd en tot weer ziens in nederland natuurlijk
    grtjs Nic

• 16 Mei 2010 - 14:40

Rick:

Dat is zeker snel gegaan! Zoals daantje al voorstelde, ga 't onderwijs weer in, daar bent u goed in :D

Of u begint een dierenwinkel, gespecialiseerd in exotische insecten, daar heeft u toch genoeg verstand van nu :P

U moet zeker genieten van de tijd die u daar nog heeft!

U kan sowieso met opgeheven hoofd vertrekken want u heeft geweldig werk verricht :)

Tot ziens in nederland!

• 16 Mei 2010 - 17:03

Wendelien:

Ha die Corine, tja is het al weer zo ver? Tijd om te vertrekken. Spannend wat de komende tijd dus gaat brengen. Weet zo geen baantje, hou m'n ogen open. En geniet van je laatste weken! groetjes!

• 16 Mei 2010 - 19:41

Jozien:

Is dat wat.. no more vso. Maar er komt vast weer iets leuks op je pad, wij zoeken nog een werkster :) maar first things first, veel plezier nog in vietnam en spreek je snel

• 18 Mei 2010 - 22:04

Struisvogel II:

Ohhhh ik weet zo goed hoe je je voelt struisvogeltje I. Heb is bijzonder onplezierig om Cambo land achter je te moeten laten. Echter hier in NL is het toch enigszins ook wel weer fijn!! Stiekem hoop ik wel dat je NL ff aan komt doen want we hebben een heleboel wijnflessen in te halen.....

Sterkte meis. Denk aan je ennne je kunt het!

Dikke NLse zoen,
    Emily

• 07 Juni 2010 - 21:00

Elly V.d. H.:

Hoi Corine,

Het lijkt eindeloos lang geleden, dat je in spanning zat...of je wel VSO werk mocht gaan doen...en zo ja, in welk land?
    Nu,tig tijd en vele avonturen verder, lijkt het me voor jou idd heel raar om de overstap te maken naar het ongewisse in Nederland.
    Struisvogeltje, het komt vast dik in orde met jou! Daar twijfel ik helemaal niet aan.
    Je CV zal in ieder geval opvallend zijn, in vgl. met die van anderen. Zal toch ook zo zijn voordelen hebben, toch?
    Meid, ook al heb je natuurlijk gemengde gevoelens..geniet nog even. Het is je van harte gegund.

Lieve groet.

• 17 Juni 2010 - 14:03

Andre Otterspeer:

eindelijk terug.

kan ik weer koffie komen drinken in je oude huisje op het dorp.
    haha
    enne zijn er geen 80cc motortjes die je kan exporteren naar nederland?
    dealtje maken?