Koffie...koffie...tijijijijijijd! - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu Koffie...koffie...tijijijijijijd! - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu

Koffie...koffie...tijijijijijijd!

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

31 Januari 2008 | Cambodja, Kâmpóng Cham

Pfffffffff……sprak een inmiddels enigszins afgedraaide ontwikkelings-prutser. De 2 extra weken taaltraining zitten er bijna op. Vrind Dara gaat in onvermoeibaar en moordend tempo door de brij die Khmer heet en ik maar zweten. De conclusie na 3 maanden is kort en bondig: ik ben heel slecht. Gelukkig heb ik nog bijna 2 jaar, dus na het vinden van een huis in Sisophon ga ik op zoek naar een leraar die de moed heeft om wekelijks met mij om de tafel te gaan zitten. O ja, da’s waar ook: ik ga verhuizen! Haha, nou ja verhuizen; ‘echt’ gewoond heb ik niet in Malai. Malai is tot nu toe niet meer dan een soort langdurige opslagplaats voor mijn spullen geweest voor een aanzienlijk aantal dollars per maand. Best duur… Volgende week de spullen ophalen en dan op zoek naar iets nieuws. Met nu toch echt die extra slaapkamer want ik ben ineens rázend populair nu ik verkas van de middle of nowhere naar iets meer en tevens beter bereikbare beschaving.

In de tussentijd heb ik wat rond gereisd. Onder anderen naar Mondulkiri, bij Wanda op de koffie. Kennis gemaakt met haar gehandicapte kat, lekker o-h-en in het Nederlands op een prachtig balkon en een hoop informatie van haar gekregen. Op de terugweg van schoolbezoeken dé watervallen van Mondulkiri aanschouwd. Prachtig! Een bijzonder leerzame en leuke trip. Vervolgens door naar Mairead in Kampot, lekker rondgescheurd op de brommer en uiteenlopende scholen bezocht. ‘Gezellig’ gekletst met Mairead’s ietwat chagerijnige en geschifte huisbazin (wat is het toch met die huisbazen in Cambodja?) en kennis gemaakt met haar dubieuze buurman, die dagelijks als een Russische soldaat over het balkon paradeert in het kader van lichaamsbeweging? Een bijzonder mooie kanotocht door de mangrove gemaakt. Tussen de bedrijven door een paar keer op en neer geweest naar Phnom Penh voor een paar interessante en merkwaardige vergaderingen en nu dus nog 1 dag in Kampong Cham te gaan. Hard gestudeerd de afgelopen dagen, tussendoor een ritje over de bamboebrug gemaakt en af en toe even bij Simon op het terras gezeten en naar de Mekong gestaard.

En dan nog het hoogtepunt van de maand: Dansen met Onno op MIJN favoriete Eftelingliedje! Eindelijk iemand die dat liedje OOK waardeert en die het op z’n laptop heeft staan!! En herinnert u zich ‘Koffietijd’ nog? nog? nog? Samen met diezelfde Onno heb ik een begin gemaakt met het vertalen van de tune van koffietijd in Khmer! Gieren van de lach en ja ik weet het, ook ik begin me serieus zorgen te maken over m’n mentale gezondheidstoestand...


  • 31 Januari 2008 - 19:06

    Hilde:

    Je schrijft in goed te volgen Nederlands en hebt oog voor al het moois om je heen.Met je relativerend vermogen is ook niets mis en op de foto's oog je fris en fruitig. Volgens mij: alles o.k. met de mentale gezondheid en met de Khmer komt het vast wel goed. Denk maar zo: je bent er al beter in dan wij met z'n allen bij elkaar......
    Lieve Corine, bedankt voor je leuke verhaal,succes met de ver"huizing" en alles wat op je pad( want veel "weg"zie ik niet...) komt.
    Lieve Leidse groetjes, ook van Jan,
    Hilde

  • 31 Januari 2008 - 19:59

    Astrid:

    het gaat hier echt super goed op school ook ik kan nu makkelijk over!:)
    leuk filmje, jammer dat dat khmer nog niet zoo goed lukt!
    maar komt vast nog wel goed..
    veel plezier dikke X astrid

  • 31 Januari 2008 - 22:03

    't Aquarium:

    Ha meissie. Super dat iemand dat liedje kent. Meteen het liedje opgezocht en even geluisterd wat een nostalgie. Maar hoe je nu aan koffietijd komt?? Het zal wel in een zeer melige bui, en een groot verlangen naar een Hollands bakkie zijn geweest. Succes met de verhuizing naar de grote stad.

  • 01 Februari 2008 - 15:04

    Thirsa:

    haaj

    alles gaat goed met mij! :D ik heb net me tussenrappot gehad en sta voor alle vakken heel goed! veel succes met de khmer.

    kuzz Thirsa

  • 01 Februari 2008 - 18:16

    Judith:

    Wat een mooie en kwalitatief goede foto's zeg. Alsof ik in een glossy reisfolder zit te bladeren. En kijk, verrek: daar herken ik m'n elvis- collega van vorig jaar. Hoe krijgt die meid het toch voor elkaar om in zo'n omgeving te zitten. Een schrale troost is dat je lekker mag worstelen met je Khmer en ik het slechts met devfranse(oui madam, je suis très contant) taal hoef te worstelen. Kan ik me deze zomervakantie tenminste wat beter verstaanbaar maken in Frankijk. Maar als ik dan zit te worstelen met de getallen denk ik aan jouw Khmer- avontuur en weet dat ik niet moet zeuren omdat het nog veeeeel erger kan.
    Blijf genieten en blijf ons vooral op de hoogte houden.

    groetjes weer

  • 03 Februari 2008 - 12:16

    Nic In China, :

    nou ja in Vietnam momenteel. He kan je nog tot tien tellen, en kan je nog je vingers van je tenen onderscheiden, nou dan gaat het allemaal nog wel goed met je hoor!! En ik heb een leuke foto bij Sabine gezien dus..... Jullie zien er heel goed uit! Ik zit nog steeds in mijn winterjas en ben oderweg naar t shirt weer. Als het nu allemaal niet wil, kom je gewoon naar China, ik kan best een maatje hier gebruiken!
    Ik kan niet op de koffie komen, zoals je voorstelde, want ik kon geen visu voor elkaar krijgen... was wel leuk geweest, maar goed, volgend jaar nieuwe kansen. Gaat het goed met Onno... Koffietijd???

    He geniet, iedereen de groetjes en toto schrijfs, ik schrijf je een langere mail asl ik weer thuis ben..
    Dag dag Liefs nic*

  • 04 Februari 2008 - 18:22

    Rick:

    Whahaha,
    Heb net stukjes van de kamp dvd gekeken,
    Kmis de basisschool eigelijk wel :(
    EN NATUURLIJK ONS VISSIE! :)
    Maar die komt over 2jaar weer ^^ :)
    En dan kom ik op de koffie >;)
    Maaree, Dat efteling liedje he.. Dood iritant :l hangt heletijd in m'n hoofd :$
    Mja.. Khmer, Lukt niet erg zie 'k, Ja juffie soms heb je dat wel is ^^
    Me2.. op school soms zijn dingen ZO VAAG!
    Mja.. hoort erbij?
    14feb hebben alle 1e klasser valentijns feest op m'n school, Word echt hip!
    Verder gaat alles wel redelijk goed, Alleen dit POKKKEPPOOEKEKPOKQKKKEKKKEEE weer hier zit me nogal dwars :$

    Gr. Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpóng Cham

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2014

Stress in Afrika

24 Juli 2014

Geland!

01 Mei 2012

Panama

26 Maart 2012

Exit

29 Oktober 2011

Herfst in Suriland
Corine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 107631

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: