Exit Malai - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu Exit Malai - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van Corine - WaarBenJij.nu

Exit Malai

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

09 Februari 2008 | Cambodja, Sisŏphŏn

Dat ik ga verhuizen had ik jullie al gemeld en inmiddels is alles geregeld: ik heb een huis!!! Maandag met een hele delegatie, 5 man sterk, naar Malai getogen om het huurcontract per direct te beëindigen en al m’n spullen daar weg te halen. De afgelopen maanden zijn huis-technisch gezien niet geheel vlekkenloos verlopen om het maar even kort samen te vatten. Daarbij is er door collega’s in PP ook nog wat onderzoek gedaan naar het wel en wee van meneer en mevrouw huisbaas. Ze bleken nou niet bepaald in de de top 10 van allerleukste en betrouwbaarste mensen in Malai te staan. Ik heb alles eens op een rijtje gezet en in al mijn wijsheid besloten dat het tijd geworden was om daar weg te gaan. Dat besluit werd geheel gesteund door Vantha, chef educatie in PP, die ook mee gegaan is voor de onderhandelingen. Nou, en dat was een heel spul! Uiteraard waren mr en mrs huisbaas niet heel erg gelukkig met ons bericht. (Lees: ze waren woest!) Op een gegeven moment zat iedereen door elkaar te schreeuwen en werden Pam en ik naar boven gestuurd om mijn spullen te verzamelen. Alles stond nog ingepakt dus we waren snel klaar. Er bleek een behoorlijke lijst met spullen ‘verdwenen’ te zijn maar Vantha meende dat het beter was om er niet naar te vragen en wilde a.s.a.p. vertrekken. Einde Malai.

En daar zat ik dan. Al m’n zooi weer in achterin de laadbak van een pick up, terug naar Sisophon waar ik ruim 3 maanden geleden vol ongeduld op een pick up stond te wachten, klaar om naar Malai te gaan. Het kan raar lopen....

Qua huizenjacht verloopt het allemaal een stuk soepeler dan in Malai. Ik heb een heel leuk huis gevonden waar ik eind april in kan. Tot die tijd huur ik (van dezelfde huisbaas) het aangrenzende gedeelte wat nu leegstaat. Dit tijdelijke huis is zo bizar groot dat ik een heel schoonmaakbedrijf nodig heb om de boel enigszins leefbaar te houden. (Ik houd wel van een beetje ruimte maar dit is echt niet normaal.) Donderdag krijg ik de sleutel al, ik kan niet wachten! De foto’s & filmpjes volgen.

  • 10 Februari 2008 - 11:20

    Judith:

    je hoeft daar niet bang te zijn voor verveling, zelfs het vinden van een huis is één groot avontuur in die contrijen. Het zij je meer dan van harte gegund dat dit nieuwe (omvangrijke ) stekkie je een goed onderkomen zal leveren. Een beetje rust op dit gebied kan geen kwaad. Want ja, studeren moet je ook nog. Alhoewel.... studeren al dobberende op het water... dat lijkt me ook wel wat.
    Hou je taai en tot de volgende keer maar weer. Gave foto's trouwens. Leuk dat je er zelf ook een paar keer op staat. Het leven daar is niet slecht voor jou, je ziet er goed uit. Groetjes

  • 10 Februari 2008 - 15:29

    Hilde:

    Nicht, hou je taai!!! En proficiat met je 2 nieuwe onderkomens!!!
    Liefs, ook namens Jan, Hilde

  • 10 Februari 2008 - 17:32

    Woei:

    Beter hoor! Ik hoop dat je nu snel eindelijk dan toch je koffers kan uitpakken!! 't komt vast uiteindelijk allemaal recht... we denken aan je.

  • 10 Februari 2008 - 18:37

    Astrid:

    heeey
    nou leuk weer een ander huis!
    wat een leuke foto's:)
    hier is alles goed op school kan het niet beter kan gewoon makkelijk over (yesss stjakka!)
    nou nog veel plezier dan maar!

    XXXX astrid

  • 10 Februari 2008 - 18:40

    Ed & Wendelien:

    Meid meid, doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg.
    Wat is je nieuwe adres?
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxsjes Ed en Wendelien

  • 11 Februari 2008 - 01:32

    Nicole:

    Good for you girl,
    als er iets is dat je mist en nodig hebt, laat maar weten.. Made in China!
    Vietnam is geweldig, dus kom ik volgend jaar op de koffie!
    He geniet van je nieuwe huis je hebt het nu echt wel verdiend!
    Dag dag
    Nicole

  • 11 Februari 2008 - 08:04

    Jozien:

    als ik die fotos zie voel ik toch een lichte jaloezie.. maar ons boottochtje in het allereerste lentezonnetje gister met rozé (voor mij lekker thee) was ook erg goed! (helaas wel twintig truien ipv bikini ..)

  • 13 Februari 2008 - 17:17

    Danielle:

    Heey vissie
    gisteren weer ff naar de basisschool geweest, wat zijn er veel nieuwe leraren
    echt niet normaal, de helft ken ik bijna niet die ik had gezien.
    vandaag was de mentrix jarig dus gingen we met allemaal ballonnen en slingers de klas in en natuurlijk zongen we de longen uit ons lijf, vele klassen kwamen kijken en vroegen wat er aan de hand was alsof ze dat nog niet wisten. Ik ben er nu achter gekomen dat we weer in de leukste klas van de wereld zitten geen gepest geen geruzie, maar groep 8 was wel leuker maar er zit niet heel veel verschil tussen. ik heb nu weer een lap tekst geschreven dus vind ik het wel goed -xxx- Danielle

  • 14 Februari 2008 - 05:02

    Onno:

    Yoehoeee, woepdiedoeee, jouw huis wordt het centrum van koehandel, bonenhandel, weerwolven en wat al niet meer. Kopje koffie erbij, één en al gezelligheid. Wanneer beginnen we? Heb je al een schema gemaakt? Groetjes van een andere prutser niet ver van je vandaan. Onno

  • 17 Februari 2008 - 11:09

    Rick:

    Ha vissie!
    Ow ow this toch altijd wat he :P
    Dat verwacht je toch niet, Je gaat verhuizen zijn 'n paar spullen 'verdwenen'??
    Mja :P
    Nederland is toch lekker veel leuker [Aa]
    En vissie, U was toch in Cambodja om te werken?
    Wrom zie ik u dan heletijd relaxe :P?
    ^^
    Volgens mij vermaakt u u zich wel in Cambod, K vermaak ook best in Ned.
    Pas valentijnsfeest geweest op school..
    EN RAAD IS!!!
    Met Het Beste Kostuum van de Jongens is geworden; RICK LANGERAK!
    WOHEOE! had dus gewonenen :p was echt heel drole ( die O met dakje erop ) Das int frans grappig * NERD *
    Nu gaak weer afkappe, En kzie u over 1jaar en 6months?
    Toedeldokies Rick

  • 21 Februari 2008 - 18:01

    Thirsa:

    haaj

    leuke foto's volgens mij heeft u het erg naar u zin. nog een daagje en dan heben we een weekje vakantie!! maar verder alles goed?

    xxxxx Thirsa

  • 21 Februari 2008 - 19:37

    Hilde:

    Leuk Corine, dat je met Vicky en jeroen hebt gegeten in Phnom Penh! Jammer dat er geen fotootje is gemaakt, maar dat kan ook een goed teken zijn: zo zal de tijd zijn omgevlogen! Vanuit Sydney hebben we bericht van hen gekregen;dus ze zijn weer 9 uur verderop gegaan.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal, gr. ook van Jan, Hilde

  • 22 Februari 2008 - 13:07

    Denise:

    Heeee juffie!
    Alles gOooed. Zo te lezen wel:)
    Met mij gaat het ook gOed want ik mag een nievO hOger:D
    Leuk hea!
    Kom maar snel weer naar nederland hOoor!
    nou doeeidoeeeei
    dikke kus denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Sisŏphŏn

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2014

Stress in Afrika

24 Juli 2014

Geland!

01 Mei 2012

Panama

26 Maart 2012

Exit

29 Oktober 2011

Herfst in Suriland
Corine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 107638

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: